De enige slechte publiciteit is géén publiciteit
KFC Groot-Brittannië is al een week véél in de publiciteit. De fastfoodreus heeft problemen met de bevoorrading van haar filialen. Sommige restaurants moeten zelfs tijdelijk de deuren sluiten. Toch spint de fastfood-gigant flink garen bij de crisis.
Lees meerBetaalde nieuwsabonnementen komen weer helemaal terug
Consumenten zijn vaker bereid te betalen voor nieuwscontent. Dat blijkt uit onderzoek van het Axel Springer concern dat 33 uitgevers ondervroeg. Maar liefst 70 procent van de ondervraagde uitgevers geven aan dat ze merken dat hun publiek bereid is te betalen voor de nieuwscontent die ze uitgeven.
Lees meerSociale media bepalen nieuwsconsumptie jongeren
Maar liefst 91 procent van de jongeren leest wel eens nieuws via sociale media. Daarbij valt op dat leeftijd en sociale klasse daarbij nauwelijks van belang zijn.
Lees meerWebcontent mag langer
Goed nieuws voor mediamakers. Het beeld van de gehaaste, oppervlakkige websurfer kan worden bijgesteld. Internetters willen wel degelijk lange, hoogkwalitatieve webcontent tot zich nemen.
Lees meer“Zo’n mediastorm is behoorlijk intimiderend”
‘Wildplasmeisje’ Geerte Piening blikt terug op de mediastorm die ze veroorzaakt heeft. “Journalisten lopen wel heel erg achter elkaar aan”, vindt ze.
Lees meerLeesgedrag van jonge nieuwsconsument volgt dat van ouderen
Jonge nieuwsconsumenten besteden veel meer tijd aan gedrukte kranten dan aan de websites en apps van de kranten.
Lees meerPersbenadering van Apple wordt selectiever
Apple strooit niet meer met nieuwe iPhones bij hun persberichten. Bij de persintroductie van de nieuwe iPhone X krijgen bepaalde persrelaties voorrang.
Lees meerGoede en slechte nieuwskoppen; wijze lessen van Blendle
Een goede nieuwskop in de krant, op een nieuwssite of boven jouw persbericht is niet hetzelfde als een goede nieuwskop in een nieuwsbrief. Dat hebben de redacteuren van de online nieuwskiosk Blendle uitgevogeld.
Lees meer