Google lanceert ‘slimme’ nieuws-app
Google lanceert een nieuwe nieuws-app. De app maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om de gebruiker nieuws voor te schotelen dat bij hem of haar past.
Lees meer“Een praktische persstrategie”
“Werken met Snappy inspireert. Hij is creatief en oplossingsgericht. Hij luisterde goed naar onze organisatiebehoeften en wist dit te vertalen naar de meest passende oplossingen.”
Lees meer“Zeer professionele persdistributie”
“Het valt op dat Snappy erg creatief is in het vinden van echte nieuwswaarde. Hij denkt duidelijk als een journalist.”
Lees meerNieuwsconsumptie steeds meer online en mobiel
Steeds meer nieuwsconsumptie geschiedt online. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX). NU.nl, NOS, AD en De Telegraaf zijn in Nederland de meest bezochte nieuwskanalen.
Lees meerNU.nl blaast reactieplatform NUjij nieuw leven in
Ruim anderhalf jaar nadat nieuwssite NU.nl de stekker uit NUjij trok, keert het reactieplatform terug. De nieuwssite komt daarmee tegenmoet aan de vraag van gebruikers.
Lees meerTalpa neemt persbureau ANP over
Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) wordt verkocht aan Talpa Network. Dat heeft eigenaar, Vereniging Veronica, deze week bekendgemaakt.
Lees meerCrisiscommunicatie Van der Hoeven Kliniek laat te wensen over
De Van der Hoeven Kliniek in Utrecht is duidelijk in verlegenheid gebracht door een artikel in het AD-Utrechts Nieuwsblad. De instelling heeft kennelijk geen scenario voor crisiscommunicatie klaarliggen. Ze reageert getergd.
Lees meerGoogle neemt gedrag nieuwconsumenten onder de loep
Betalende abonnees van een krant krijgen in de toekomst artikelen van deze krant waarschijnlijk hoger in hun Google-zoekresultaten. Dat hebben grote nieuwsuitgevers afgesproken met Google.
Lees meer