Instagrammarketing ’te bont’
Mierzoete Instagrammarketing oogst felle kritiek Een instagramfoto is de Britse blogster Scarlett Dixon op felle kritiek komen te staan. Waarom juist deze foto tot een socialmediastorm moest leiden, zal altijd wel een raadsel blijven. Dixon is zeker niet de enige...
Lees meer“Mediaprofilering waterschappen laat te wensen over”
De mediaprofilering van de waterschappen laat te wensen over. Nieuwsmedia hebben nauwelijks oog voor de rol van de waterschappen in ’s lands waterbeheer. Dat vindt Ron van Megen, voorzitter van de Algemene Waterschapspartij.
Lees meerParadijs: “Amsterdam knevelt persvrijheid”
“Een aantasting van de journalistieke vrijheden.” Zo noemt Sjuul Paradijs het voornemen van Amsterdam om huis-aan-huisbladen aan strengere regels te binden.
Lees meerAmsterdam wil huis-aan-huisblad City verbieden
Gemeente Amsterdam wil het nieuwe huis-aan-huisblad ‘City’ verbieden. Het weekblad zou een reclamefolder zijn. Het bestaat voor slechts 10% uit nieuws
Lees meerBedrijven nemen steeds vaker journalisten in dienst
Het lijkt een trend. Grote bedrijven en organisaties maken steeds vaker hun eigen journalistieke content. In plaats van altijd maar van nieuwsmedia afhankelijk te zijn voor ‘spreektijd’, maken veel bedrijven en organisaties liever zelf hun journalistieke producten.
Lees meerRegionale radiojournalistiek populair bij ouderen
Het zijn vooral ouderen die nog dankbaar gebruik maken van regionale nieuwsmedia. In 2017 was meer dan de helft 65-plusser.
Lees meerWhatsNew brengt nieuws via WhatsApp
Tilburgse studenten journalistiek experimenteren met audionieuws via WhatsApp. WhatsNew brengt headlines uit het nieuws in anderhalve minuut.
Lees meerDe freelance-journalist als ‘nieuwsmerk’
Het gebeurt nog weinig, journalisten die hun eigen werk promoten middels persberichten. Freelance-onderzoeksjournalisten Janneke Donkerlo en Michel Robles zijn een uitzondering op de regel.
Lees meer