Nieuwe Revu trekt ‘verdachte’ artikelen terug
Opinieblad Nieuwe Revu heeft deze week 27 artikelen van de journalist Peter Blasic ingetrokken. De journalist wordt ervan verdacht bronnen te hebben verzonnen en artikelen te hebben overgeschreven.
Lees meerZes miljoen online nieuwsgebruikers per dag
NOS, NU.nl, AD en Telegraaf beheersen de Nederlandse markt voor online nieuwsgebruik. AD en Telegraaf bereiken online meer mensen dan met de krant. Bij andere printmedia is het andersom.
Lees meerJohn de Mol wil Talpa nieuwsdienst lanceren
Autoriteit Persoonsgegevens bezorgd over datahonger Talpa John de Mol wil in 2019 een eigen nieuwsdienst lanceren. De Mol werkt al jaren om Talpa Networks tot een multimediaal bedrijf om te vormen. Dit jaar nam hij onder meer persbureau ANP over. “De wereld...
Lees meerFacebookmarketing: Nederlanders verwijderen Facebook-app
De penetratie van de Facebook-app op Nederlandse smartphones is in 2017-2018 fors gedaald. Dat blijkt uit het Dutch Apps Market Rapport van Telecompaper.
Lees meerBever vult contentstrategie aan met eigen printmagazine
Outdoorwinkel Bever heeft afgelopen week het magazine Buitentijd gelanceerd. Het tijdschrift komt uit in een oplage van 450.000 exemplaren.
Lees meerPersbericht belangrijkste informatiebron voor journalisten
Van alle interacties met pr-professionals wekken persberichten het meeste vertrouwen bij journalisten. Dat blijkt uit wereldwijd marktonderzoek van Cision.
Lees meerDagblad De Limburger zet in op hyperlokaal nieuws
Dagblad De Limburger is druk bezig met een grote transitie naar digitaal. Hyperlokaal nieuws moet het bereik van de krant flink vergroten.
Lees meerTech-site Tweakers start printmagazine
Techie-website Tweakers heeft de stap gewaagd naar het uitgeven van een printmagazine. Het blad is een extraatje voor de online abonnees.
Lees meer