Nieuwsorganisaties naarstig op zoek naar geld
Steeds meer nieuwsuitgevers raken ervan overtuigd dat journalistiek in de toekomst niet langer helemaal zonder financiële steun kan.
Lees meerBlendle-klanten verontwaardigd na aanpassing verdienmodel
Online kiosk Blendle heeft gebruikers laten weten dat ze ook na 1 augustus nog hun uitstaande tegoeden kunnen gebruiken voor het lezen van losse artikelen.
Lees meerBlendle stopt met verkoop losse artikelen
Blendle stopt met de losse verkoop van artikelen. De online kiosk kan alleen nog maar benaderd worden met een abonnement.
Lees meerWaarom nieuwsmedia stoppen met Facebook
Steeds meer nieuwsmedia stoppen met Facebook en andere sociale media. De liefde tussen de twee bedrijfstakken lijkt over. Organic traffic levert meer op.
Lees meerOpinietijdschrift ‘De Groene’ houdt dapper stand in tanende tijdschriftenmarkt
Nederlands’ oudste nog bestaande opinieblad De Groene Amsterdammer heeft een grotere oplage dan concurrenten Vrij Nederland en HP/De Tijd.
Lees meerTraditionele nieuwsbronnen worden het meest vertrouwd
Traditionele nieuwsbronnen worden door nieuwsconsumenten nog steeds het meest vertrouwd. Sociale media scoren het laagst op vertrouwen.
Lees meerSocialmediaplatformen raken uit de gratie van nieuwsuitgevers
"De nieuwsindustrie verliest het geduld met Facebook" De nieuwsindustrie verliest het geduld met Facebook Twitter en Youtube. Nieuwsuitgevers richten hun aandacht op andere platformen. Dat blijkt uit onderzoek van het Reuters Institute for the Study of Journalism....
Lees meerMainstream nieuwsmedia kampen met imagoprobleem
Vertrouwen in gevestigde nieuwsmedia nog steeds laag Nederlanders hebben het afgelopen jaar een klein beetje meer vertrouwen gekregen in de gevestigde nieuwsmedia. Dat blijkt uit vorige week gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het...
Lees meer