“Pr-bureaus hebben weinig kaas gegeten van persberichten”
Journalisten hebben een haat-liefdeverhouding met persberichten. Snappy Persbenadering biedt bedrijven en organisaties daarom aan om hun perscommuniqués gratis te laten toetsen op effectiviteit.
Lees meerJournalisten ergeren zich aan persbenadering pr-bureaus
De persbenadering van veel pr-bureaus wordt door journalisten vaak als ergerlijk ervaren, zo blijkt uit onderzoek. Een nieuwe enquete moet uitwijzen of journalisten nu milder denken over pr-bureaus.
Lees meerEen solide reputatie is het product van jarenlange transparantie
Het bouwen van een goede reputatie als maatschappelijk verantwoorde onderneming is meer dan laten zien wat je goed doet. Het is ook laten zien waar je worstelt om het goede te doen.
Lees meerJournalistiek sentiment: slecht nieuws prevaleert
Als het goed gaat met de economie, lezen we daar minder over in het nieuws. Gaat het daarentegen slecht met de economie, dan neemt het economisch nieuws juist toe.
Lees meerSnappy genereert record advertentiewaarde voor Freedom Internet
Actiecomité XS4ALL Moet Blijven lanceert maandag internetprovider Freedom Internet. Snappy Persbenadering werpt zich op om het nieuws wereldkundig maken. Binnen 24 uur genereert de persdistributie een advertentiewaarde van 96.617,- euro.
Lees meerReclamedrukwerk of regiojournalistiek?
n verschillende gemeentenraden in het land woedt een discussie over de vraag of huis-aan-huiskranten reclamedrukwerk zijn of regiojournalistiek. Veel gemeenten overwegen om de bekende ‘ja nee’ sticker en ‘nee nee’ stickers te vervangen voor een ‘ja’ sticker. De VNG (Vereniging van Nederlandse Gemeenten) steunt dat idee.
Lees meerGoede journalistieke artikelen straks hoger in Google
Google gaat originele journalistieke verhalen een hogere prioriteit geven in zijn zoekresultaten. De zoekmachine wil redacties die daadwerkelijk de verhalen maken voorrang geven op andere media.
Lees meerGrote veranderingen in aanbod huis-aan-huisbladen
Per 1 oktober verdwijnen verschillende regionale huis-aan-huisbladen en gaan sommige regiotitels samenwerken met andere uitgeverijen.
Lees meer