Journalisten prefereren negatief nieuws en controverse
Onderzoek UvA: "Deze persberichten werken het best." Persberichten met slecht nieuws en berichtgeving over controverse worden het meest overgenomen door kranten en andere nieuwsmedia. Promotionele persberichten worden nauwelijks gewaardeerd. Dat blijkt uit deze week...
Lees meerPersbericht als ‘paard van Troje’
Hoe een borrelsnack nieuwswaarde toe te dichten. Heel soms slaagt een communicatiebureau erin om gaten te schieten in mijn stelling dat een marketingstrategie nooit goede persberichten oplevert.
Lees meerWanneer géén persbericht schrijven?
Persbenadering is public relations, géén marketing Als journalist heb ik mij vaak afgevraagd waarom zoveel organisaties en ondernemers blijven investeren in persberichten die geen schijn van kans maken op publicatie. Onlangs vond ik op de website van een...
Lees meerJournalisten hebben haat-liefdeverhouding met persbericht
Persbericht blijft hoofdrol spelen in nieuwsgaring Het persbericht heeft geen beste reputatie onder journalisten. Toch spelen persberichten, alle nieuwe mediatechnologie ten spijt, nog steeds een hoofdrol in effectieve persbenadering. Dat blijkt onder meer uit...
Lees meerHandleiding voor het maken van effectieve persberichten
Denk en schrijf als een journalist Met een persbericht 'het nieuws halen' is geen sinecure. Om jouw boodschap in het nieuws te krijgen, moet je langs één of meer journalisten. Slechts een héle kleine selectie persberichten haalt -al dan niet in bewerkte vorm- de...
Lees meer“Opvallende invalshoeken”
“Ik ken geen journalist die zo goed de kern van een verhaal weet te vatten en opvallende invalshoeken kan kiezen als Snappy.”
Lees meer