Steeds minder mensen bepalen het gezicht van DWDD
Geert Wilders wordt het meest besproken Steeds minder verschillende mensen bepalen het gezicht van televisieprogramma De Wereld Draait Door (DWDD). Maar liefst 70 procent van alle gasten die de programmamakers uitnodigden, is eerder al te gast geweest. Dat blijkt uit...
Lees meerHoe jouw persbericht een crisis smoort
Stuur het persbericht voor de fanfare uit Het vergt lef om, wanneer zich een crisis voordoet, het boetekleed aan te trekken. Toch is het de beste manier om te voorkomen dat in de publieke opinie je zorgvuldig opgebouwde reputatie in een oogwenk tot op de grond af...
Lees meerHoe persberichten kunnen bijdragen aan jouw online vindbaarheid
In deze blog leg ik uit waarom persberichten primair dienen om journalisten van nieuws te voorzien, maar óók hoe ze kunnen bijdragen aan online vindbaarheid.
Lees meerIn 10 stappen naar een kernachtig persbericht
Een persbericht is een ‘elevator pitch’. Je moet meteen je punt maken. Daar slagen maar weinig persberichten in. Hier 10 stappen naar een goed persbericht.
Lees meerBlendle hekelt makers van “zaaddodende persberichten”
Blendle zoekt een creatieve ‘propagandabaas’. Voor een persberichtendiarree is in de Blendle-pr geen plaats, zo laat de vacaturetekst doorschemeren.
Lees meerVijf wijze lessen over nieuwskoppen schrijven
Wat is nieuws en voor wie? Journalisten zijn elke dag op zoek naar nieuws met een grote maatschappelijke relevantie. Het overgrote deel van de persberichten die ze ontvangen laten ze echter links liggen omdat ze niet 'nieuwswaardig' zijn. Wat gaat er mis en hoe maak...
Lees meerHoe iedereen blij wordt van jouw persberichten
De weg naar een effectief persbericht is vooral KORT Journalisten ervaren het overgrote deel van de persberichten die ze aangeboden krijgen als 'onbruikbaar'. Hebben pr-professionals moeite om goede persberichten te schrijven? Welnu, vaak is het probleem dat bij het...
Lees meerHoe promoot ik een evenement in een persbericht?
Tips om jouw evenement ‘in de krant’ te krijgen. Je hebt een mooi evenement georganiseerd. Er is veel te beleven en er staan goede sprekers op de rol. Toch laten de nieuwsmedia jouw persbericht onaangeroerd. Klinkt bekend? Verzin een list. Geef journalisten nieuws en een ‘cliffhanger’.
Lees meer