Onderzoekster laakt berichtgeving over eigen genderonderzoek
Nieuwsmedia hebben in de recente berichtgeving over genderneutrale aanspreekvormen ten onrechte gerefereerd aan genderonderzoek van Rutgers WPF. Dat zegt de auteur van het onderzoek, Lisette Kuyper.
Lees meerHoe je een persoonlijke ‘newsroom’ maakt voor jouw persberichten
In deze blog wil ik het hebben over hoe je persberichten iets meer bereik geeft door ze in een ‘newsroom’ te publiceren
Lees meerWaarom MacDonald’s juist nu ‘plofkipjes’ in haar Happy Meals moet stoppen
Voor een goede stakeholderdialoog is het nodig om eerst frames te ontkrachten Afgelopen week heeft Stichting Wakker Dier met een ludieke reclame-campagne de frontale aanval geopend op Fastfood-reus MacDonald's. De actiegroep maakt in haar campagne dankbaar gebruik van...
Lees meerFoto’s in persberichten? Pas op voor pixeljagers!
10 adviezen om jezelf te vrijwaren van auteursrechtenclaims Stuur je wel eens foto's mee in persberichten? Pas op! Hoge schadeclaims liggen op de loer, ook wanneer je denkt alles goed geregeld te hebben. Hier tien klemmende adviezen om jezelf en jouw persrelaties...
Lees meerVerzend nu GRATIS jouw persbericht
Laat jouw persberichten professioneel verspreiden. Snappy verzendt GRATIS jouw persbericht naar circa 250 relevante perscontacten.
Lees meerLezerspubliek ‘lust’ persberichten niet
Ook wanneer persberichten direct en onbewerkt aan een lezerspubliek worden voorgelegd, scoren ze lage waardering, zo blijkt uit onderzoek.
Lees meerMeerderheid journalisten schrijft wel eens ‘branded content’
Bijna driekwart (70 procent) van de journalisten schrijft wel eens 'branded content'. Dat blijkt uit een enquête van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ). Opvallend is ook dat iets meer dan de helft van de respondenten vanuit opdrachtgevers toenemende druk...
Lees meerJournalisten laten wetenschappers betalen voor media-aandacht
Journalistieke wetenschapsprogramma’s vragen geld aan wetenschappers voor deelname aan een uitzending. Dat blijkt uit onderzoek.
Lees meer